10 elementów świetnej strony wydarzenia - część II

W jaki sposób stworzyć stronę wydarzenia? Prawidłowo zaprojektowana witryna powinna zawierać elementy, które ułatwią życie zarówno Twoim czytelnikom, jak i Tobie. Dopiero wtedy można uznać, że spełnia ona swoje zadanie.

10 elementów świetnej strony wydarzenia - część II

6. Wyraźny link do RSVP lub rejestracji

RSVP to skrótowiec pochodzący od francuskiego zwrotu „répondez s’il vous plaît” (dosłownie: proszę potwierdzić przybycie). Polacy nie używają go często, więc jeśli wolisz pozostać na znanym gruncie, dodaj do strony bezpośredni link do rejestracji – zadziała w podobny sposób.

7. Mikrointerakcje

Na stronie internetowej wydarzenia powinno znaleźć się przynajmniej kilka mikrointerakcji, czyli drobnych czynności wykonywanych na różnych elementach witryny. Mogą to być czynności takie jak: odpowiadanie na ankiety, wyszukiwanie w polu wyszukiwania, nawigacja przez rozwijane menu i inne drobne działania, które wymagają od użytkownika minimalnej uwagi, ale przyczyniają się do ogólnego doświadczenia strony internetowej.

8. Intuicyjna nawigacja

Intuicyjna nawigacja i właściwie posortowane treści są nieodłącznymi elementami dobrze zaprojektowanej strony. Twoi odbiorcy przychodzą na nią głównie w poszukiwaniu informacji o evencie. Jeśli po trzech kliknięciach lub scrollach wciąż nie są w stanie odszukać odpowiedzi na swoje pytania, oznacza to, że strona nie spełnia swoich założeń.

9. Testymoniale

Społeczny dowód słuszności opisany w książce Roberta Cialdiniego „Wywieranie wpływu społecznego” jest narzędziem, które będzie przyciągało odbiorców i pracowało na budowę marki Twojego wydarzenia. Możesz wybrać spośród kilku jego form. W branży eventowej najczęściej wykorzystywane są testymoniale, czyli krótkie opinie klientów zamieszczone wraz z imieniem, nazwiskiem i zdjęciem osoby polecającej. Ich moc wynika z prostego faktu: w internecie w ogromnej mierze polegamy na rekomendacjach. Według badań pozytywne opinie mogą podnieść naszą chęć dokonania zakupu nawet o 85%.

10. Jakość treści

Bardzo wiele stron zapełnionych jest treściami przeciętnej jakości. A przecież za pomocą treści budujesz swoją markę, pozyskujesz odbiorców i zaskarbiasz sobie ich zaufanie. Pamiętaj, że zawartość strony może przeważyć szalę sukcesu Twojego wydarzenia. Może od tego zależeć, czy czas i praca włożone we wdrożenie poprzednich wskazówek opłacą się czy zmarnują. O czym jeszcze pamiętać?

Opracuj zawartość i ulepsz SEO dzięki szczegółowym profilom mówców i tematyce sesji. Miej przy tym świadomość, że treści na stronach nie są czytane w całości. Zaledwie 16% badanych faktycznie czyta witryny od deski do deski. Dlatego na swojej stronie używaj języka, który będzie prosty w zrozumieniu przy jej szybkim przeglądaniu: z krótkimi zdaniami, odstępami oraz zaznaczeniami najważniejszych informacji.




Tomasz Chrościechowski

Udostępnij znajomym

Udostępnij znajomym

Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj nasz newsletter