Dlaczego potrzebujesz responsywnej strony internetowej wydarzenia?

Na wstępie poprosimy Cię o odpowiedź na proste pytanie. Czy łączysz się z siecią za pomocą smartfona?

Dlaczego potrzebujesz responsywnej strony internetowej wydarzenia?

Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco, nie stanowisz wyjątku. Według raportu GlobalWebIndex.net już w drugim kwartale 2016 roku urządzeniem najczęściej wykorzystywanym do łączenia się z siecią były właśnie smartfony.

Dominacja smartfonów

Wstęp poniekąd odpowiedział już na pytanie postawione w tytule. Automatyczne dostosowywanie się strony do rozmiaru okna urządzenia jest konieczne, ponieważ to na smartfonach najczęściej przeglądamy internet. Badania opublikowane przez statista.com prezentują się następująco: 9% użytkowników jako najważniejsze urządzenie wskazuje komputer stacjonarny, 15% tablet, 20% laptop i aż 52% smartfon. To jednak nie wszystko, z każdą chwilą takie wykorzystanie smartfonów ulega zwiększeniu.

Google popiera responsywność

Obecnie już bez żadnych domysłów wiadomo, że responsywne strony i sklepy internetowe wyświetlają się na wyższych pozycjach wyszukiwarki Google niż te niedostosowane do urządzeń mobilnych. Jeżeli ktokolwiek był do tej pory sceptyczny, traktując responsywność jako przemijający trend, teraz nie ma już żadnych podstaw do takiej opinii.

Korzyści responsywności

Po pierwsze, wizerunek. Dzięki responsywności sprawisz, że uczestnicy będą postrzegali Twoje wydarzenie jako profesjonalne przedsięwzięcie nie tylko pod względem merytorycznym, ale także wizerunkowym.

Po drugie – wygoda. Nie chcesz przecież, by uczestnicy wychodzili ze strony Twojego wydarzenia zmęczeni wpatrywaniem się w maleńkie literki czy koniecznością nieustannego przesuwania treści wyświetlanych na ekranie.

Po trzecie – większy ruch. Jeśli Twoja strona jest responsywna, klient może na nią zajrzeć w każdej chwili, gdy akurat ma na to czas, na przykład stojąc w kolejce czy korku lub podczas podróży pociągiem.

Po czwarte – oszczędności. Jeśli posiadasz responsywną stronę, nie musisz inwestować w kosztowne aplikacje mobilne dla co najmniej dwóch systemów operacyjnych (Android i iOS).

Obowiązek responsywności

Nie powinieneś zastanawiać się nad tym, czy strona internetowa promująca Twoje wydarzenie powinna być responsywna. Responsywność stała się obowiązkiem.

To między innymi dlatego system do organizacji konferencji CONREGO posiada wbudowany mechanizm tworzenia responsywnej strony internetowej wydarzenia. Dzięki niemu, poza łatwym dostępem do treści, zaoferujesz dostosowany do ekranów w urządzeniach mobilnych system rejestracji i ankietowy, a także szereg innych funkcjonalności. Responsywny jest również panel administracyjny aplikacji, więc i Ty uzyskasz dostęp do informacji o uczestnikach, wygenerujesz raporty i opublikujesz aktualne dane mobilnie, z dowolnego miejsca na świecie.

Nie zapomnij tylko zabrać smartfona!

Tomasz Chrościechowski