Pytania, odpowiedzi i poradniki dla event managerów

W ciągu 14 lat zebraliśmy listę najczęściej zadawanych pytań i garść wiedzy zgromadzonej w naszych autorskich poradnikach. Są do Twojej dyspozycji!

Czy CONREGO jest zgodne z RODO?

Tak! Nasz system został w pełni dostosowany do wymagań stawianych administratorom i procesorom danych osobowych wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Pobierz Zgodność z RODO - Poradnik Organizatora Wydarzeń, by dowiedzieć się więcej.


Czy mogę w ramach jednego konta obsługiwać kilka wydarzeń?

Tak! W ramach jednego konta możesz zamówić kilka subskrypcji - wtedy każde z wydarzeń może mieć osobny serwis internetowy. Możesz też obsłużyć kilka wydarzeń za pomocą pojedynczej subskrypcji pod warunkiem, że procesy rejestracji na wszystkie wydarzenia są względnie podobne. Więcej na temat obsługi kilku wydarzeń za pomocą jednej subskrypcji przeczytasz na naszym blogu.


Czy jest możliwość tworzenia formularzy warunkowych?

Tak! Formularze warunkowe możesz tworzyć, korzystając z funkcjonalności typów wejściówek (rodzajów uczestnictwa). W zależności od tyou wejściówki, poszczególne pola, całe sekcje, a nawet całe etapy rejestracji mogą być widoczne lub ukryte. Jeśli chcesz dodać warunek na inną wartość niż typ wejściówki, możesz się w tym celu posłużyć edytorem kodu JavaScript z biblioteką jQuery.


Czy mogę zbierać od uczestników zdjęcia i umieszczać je na wejściówkach?

Za pomocą systemu CONREGO uczestnicy mogą przesyłać swoje zdjęcia jednak w obecnej wersji systemu nie ma możliwości, aby przesłane przez uczestnika zdjęcie osadzić na generowanej w CONREGO wejściówce.


Jak umieścić stronę wydarzenia CONREGO na mojej domenie?

Wszystkie subskrypcje dostępne są domyślnie w subdomenach, np. xyz.conrego.app. Jeśli chcesz użyć własnej domeny np. "konferencja-medyczna.pl" to przejdź do panelu zarządzania Twoją domeną i poszukaj formularza edycji rekordów DNS. Dodaj w formularzu rekord typu CNAME i podaj dla niego wartość taką jak subdomena Twojej subskrypcji. Przekierowanie powinno zadziałać w ciągu kilku godzin.


W ramach rejestracji zbieram od uczestników numery PESEL. Jak mogę zapewnić bezpieczeństwo danych?

Powszechną praktyką w przypadku zbierania danych wrażliwych jest zakup certyfikatu SSL dla domeny. Jeśli zdecydujesz się korzystać z subdomeny conrego.app, to taki certyfikat masz w gratisie. W przypadku zastosowania domeny zewnętrznej możesz zakupić certyfikat SSL u wybranego dostawcy.

Możemy też zainstalować darmowy certyfikat dzięki usłudze letsencrypt.org.


Pojawiła się nowa wersja CONREGO. Muszę coś zrobić, żeby z niej korzystać?

I tak i nie. Pomniejsze zmiany w systemie i bugfixy będą wprowadzane globalnie dla wszystkich użytkowników i nie będą one wpływały na konfigurację Twojego wydarzenia. Większe zmiany w systemie będą ogłaszane i będziesz mieć wybór - albo przejść na nowszą wersję (w niektórych przypadkach może się to wiązać z resetem ustawień), albo pozostać przy starszej wersji.


W panelu administracyjnym jest wprowadzona jedna treść, a na stronie wyświetla się co innego. Czym może to być spowodowane?

Najczęściej jest to kwestia wersji językowych. Sprawdź, czy wersja, którą edytujesz, jest wersją, którą sprawdzasz. Inną możliwą przyczyną jest cache przeglądarki - aby wyczyścić cache, użyj kombinacji klawiszy Ctrl+F5. Ewentualnie wyleciało Ci z głowy, że trzeba wcisnąć przycisk "Zapisz" (pssst, nam też się to zdarza).


Do moich uczestników nie docierają maile wysyłane przez CONREGO. Co zrobić?

Sprawdź jakość maili za pomocą któregoś z testerów (na przykład mail-tester.com) i zastosuj się do wskazówek. W skrócie, dobry mail powinien zawierać: więcej tekstu niż kodu HTML, mało obrazków, zero nieprawidłowych linków, atrybut alt przy każdym obrazku. Zadbaj też o poprawne ustawienia skrzynki nadawczej. Szerzej jest to opisane na naszym blogu:
Jak sprawić, by wiadomości e-mail nie trafiały do SPAMu?


Można zrobić tak, że po otwarciu maila obrazek jest od razu widoczny?

Nie. Większość programów pocztowych pozostawia ten wybór odbiorcy maila. Dzieje się tak ze względu na bezpieczeństwo użytkowników poczty elektronicznej i nie da się tego obejść.


Dlaczego maile wyglądają inaczej niż w edytorze?

Jest to kwestia programu pocztowego. Każdy z nich trochę inaczej i w innym zakresie interpretuje kod HTML. Z tego powodu maile o dokładnie takim samym kodzie będą inaczej wyglądały w Outlooku, a inaczej w skrzynce Gmail. Można próbować wymusić jak najbliższe odwzorowanie formatki maila we wszystkich programach pocztowych, jednak wiąże się to ze sporą ilością dodatkowego kodu, co z kolei negatywnie wpływa na dostarczalność maili.


Nie posiadam wiedzy technicznej. Poradzę sobie z CONREGO?

Tak! Większość ustawień można obecnie "wyklikać" w panelu administracyjnym. Zaawansowana modyfikacja wyglądu czy działania strony i formularza wymaga znajomości podstaw jQuery i CSS, jednak bez tej wiedzy nadal można stworzyć w pełni funkcjonalne wdrożenie.


Od czego zacząć pracę z systemem?

Panel administracyjny poprowadzi Cię tak daleko jak byliśmy w stanie przewidzieć Twoje potrzeby. Jeśli dojdziesz do momentu, kiedy potrzebujesz wskazówek skorzystaj z Przewodnika (ikona żarówki) lub sprawdź dostępne moduły w menu KONFIGURACJA. Dalsze działania zależą już tylko od Ciebie. Pamiętaj, że możesz też liczyć na naszą pomoc.


Czy można prowadzić rejestracje grupowe?

I tak i nie. System nie obsługuje rejestracji grupowej, jednak za pomocą edycji kodu JavaScript można stworzyć formularz pozwalający na rejestrację kilku osób towarzyszących. Nie będą to kolejne rekordy w bazie danych, tylko kolejne sekcje formularza do uzupełnienia przez osobę rejestrującą. Ten sposób wymyślił jeden z naszych klientów.


Potrzebna mi jedna zmiana w systemie, możecie dodać funkcję X?

Być może. Otrzymujemy co jakiś czas prośby o dodanie nowych funkcji, jednak nie jest to takie proste. Z jednej strony właśnie w taki sposób rozwijamy CONREGO - z pomocą naszych klientów. Z drugiej strony wiele z sugerowanych funkcji już braliśmy pod uwagę i musieliśmy odrzucić ze względu na konflikt z innymi funkcjami lub niewielką użyteczność. Staramy się, żeby nasz system był jak najbardziej wszechstronny, co wyklucza wprowadzenie niektórych udogodnień. Tak czy inaczej, jeśli masz pomysł na funkcję, której brakuje Ci w CONREGO, napisz na support@conrego.com.


Czy istnieje możliwość wysyłania przypomnień o wydarzeniu?

Tak. Nie są one jednak całkiem zautomatyzowane. Konkretniej: można takie spersonalizowane przypomnienia wysłać za pomocą modułu Mailingi i ich wysyłka rozpocznie się natychmiast. Nie można jednak na samym początku procesu rejestracji ustawić daty, w której automatycznie ma się takie przypomnienie wysłać.