Jaki sprzęt wybrać do kontroli dostępu i recepcji wydarzenia? - część 2

W ostatnim wpisie poświęconym sprzętowi do recepcji i kontroli dostępu skoncentrowaliśmy się na komputerach i skanerach.

Temat nie kończy się jednak na tych dwóch akcesoriach, dlatego dzisiaj kontynuujemy wątek i przyglądamy się najlepszym drukarkom.

Jakie drukarki nadają się do druku identyfikatorów na event?

Jakiś czas temu pisaliśmy o metodach druku identyfikatorów. Nadszedł czas, by podać przykładowe modele drukarek z podziałem na opisane kilka tygodni temu metody.

Druk kart plastikowych

Przy druku kart plastikowych CONREGO poleca sprzęt marki Evolis, model Zenius Classic. Drukarka posiada podajnik na 50 kart PCV, które potrafi zadrukować kolorowym materiałem w ciągu około 20 minut. Jeśli zdecydujesz się na druk wyłącznie w czerni, 50 kart będzie gotowych do użycia w ciągu około 6 minut. Daje nam to średni czas druku jednej sztuki w 5-7 sekund, zależnie od uwzględnionej w projekcie powierzchni zadruku.

Sprzęt ten oferuje dobrej jakości druk o gęstości 300 dpi. Należy jednak pamiętać, że drukarki kart plastikowych posiadają wrażliwą na uszkodzenia głowicę. Nie powinno się więc drukować kart, które zostały przedziurawione.

Przybliżona cena (grudzień 2016): 3 000 PLN netto.

Druk termotransferowy

Drukarka Zebra GX430t to jedyny znany nam produkt, który w rozsądnej cenie oferuje doskonałe parametry druku etykiet o dostatecznej szerokości (104 mm). Model ten potrafi nanosić materiał przy gęstości 300 dpi, czyli normie dla druku offsetowego.

Przybliżona cena (grudzień 2016): 2 000 PLN netto.

Druk etykiet samoprzylepnych

Najlepszą drukarkę wybieraliśmy w oparciu o kryteria takie jak jakość i szybkość druku. Nie bez znaczenia były także gabaryty, dostępność materiałów eksploatacyjnych oraz niski koszt zakupu i użytkowania. Jaki model dostał od nas najwyższą notę? Jest to Brother QL570. Świetny design idealnie pasujący do naszych laptopów HP w kolorze aluminium, rewelacyjna jakość i szybkość druku na etykietach o rozmiarach 62x100mm, niewielki rozmiar i cena. Wszystko to sprawiło, że nie potrzebowaliśmy szukać żadnych alternatyw. W sierpniu 2016 zakupiliśmy 10 takich drukarek.

Przybliżona cena (grudzień 2016): 265 PLN netto.

Druk atramentowy lub laserowy

Oferta na tego typu sprzęt jest znacznie bardziej zróżnicowana niż ma to miejsce w przypadku wcześniej omawianych drukarek. Co więcej, bardzo istotne są detale. Maksymalna grubość przyjmowanego papieru, jakość i szybkość druku, gabaryty, rodzaj tonera, koszty użytkowania... Niestety, żaden z przetestowanych przez CONREGO produktów nie wybił się ponad pozostałe. Zmuszeni jesteśmy więc wstrzymać się z rekomendacją.

Jakich narzędzi potrzebujesz do obsługi recepcji eventu?

Czy potrzebujesz innego sprzętu? Oprócz laptopów, skanerów i drukarek możesz potrzebować sprzętu sieciowego takiego jak switche lub routery Wi-Fi. Kwestia ta zależy od miejsca, w jakim przyjdzie Ci pracować. Wiele obiektów zapewnia dobry zasięg Wi-Fi przy strefach recepcyjnych. Niestety, trudniej jest przewidzieć dostępność i stabilność połączenia z internetem przy wejściach na sale, gdzie możesz chcieć uruchomić moduł Kontroli dostępu. O tym jednak napiszę przy innej okazji.

Miej także na uwadze, że w przypadku „ryzykownych” lokalizacji takich jak plenery warto zastanowić się nad zakupem zasilacza awaryjnego UPS, który zapewni przynajmniej godzinne zasilanie recepcji w razie, gdyby pojawiła się awaria dostępu do prądu.

Tym samym zakończyliśmy temat sprzętu na wydarzeniu. Powodzenia!

Tomasz Chrościechowski

Udostępnij znajomym


Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj newsletter CONREGO