Jak zoptymalizować wysyłkę wiadomości e-mail z systemu rejestracji

Wysyłka wiadomości e-mail jest nieodłącznym elementem każdego, nawet najprostszego systemu rejestracji. Jak poradzić sobie z przygotowaniem wiadomości, tak aby nie trafiały one do SPAMU?

Negatywna weryfikacja przez filtry antyspamowe to bolączka administratorów systemu. Podczas pracy wielokrotnie otrzymujemy sygnały, że e-maile wysyłane do uczestników do nich „nie dochodzą”. W rzeczywistości wygląda to nieco inaczej. Wiadomości docierają, lecz automatycznie trafiają do folderu ze spamem. W takiej sytuacji ponowna wysyłka maili z panelu administracyjnego nie zda się na zbyt wiele. Od razu nasuwa się pytanie – jak sobie z tym poradzić?

Już na etapie wdrażania systemu warto zająć się sprawdzeniem wyniku naszych formatek e-mail. Polecam do tego celu serwis mail-tester.com. Ocenia on nasze wiadomości w skali od 1 do 10. Nawet dziesiątka nie gwarantuje jednak, że wszystkie wiadomości trafią do adresata. Filtry antyspamowe można dowolnie konfigurować na każdej skrzynce pocztowej – na to, niestety, nie mamy już wpływu.

W celu przetestowania wiadomości wysyłamy ją na adres wygenerowany przez stronę. Już po chwili strona ukazuje nam wynik:

Testowanie wiadomości za pomocą mail-tester.com



Wynik standardowego maila z potwierdzeniem rejestracji to 7.9/10 – optymalne minimum. Przy tworzeniu nowej wiadomości należy zwrócić uwagę na kilka niezwykle istotnych kwestii.

Do testowania i oceniania wiadomości bez wątpienia potrzebne są cierpliwość i sumienność. Przed każdą nową wysyłką wiadomości przechodzimy wszystkie kroki od początku. Procentuje to w trakcie samej rejestracji uczestników. Minimalizujemy problemy z otrzymywaniem faktur VAT i ewentualnych wejściówek na wydarzenie, które to niedogodności będą nas prześladować, jeśli miniemy ten ważny etap wdrażania systemu.

Krzysztof Jagoda

Udostępnij znajomym


Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj newsletter CONREGO