Obsługa akcji promocyjnych typu cash-back

Promocje, oferty, konkursy… Zastanawiałeś się kiedyś, jak często przeróżnego typu akcje promocyjne goszczą w Twoim życiu?

A teraz lepsze pytanie: zastanawiałeś się kiedyś, jak możesz je wykorzystać?

Jeśli przeanalizujesz temat, prędko dojdziesz do wniosku, że promocje spotkać można niemalże wszędzie. Systemy rabatowe, programy lojalnościowe, cash-back, konkursy... Marketingowa machina pracuje pełną parą. Tak, agencje marketingowe obsługujące marki produktowe lub usługowe niezwykle często angażują się w organizację akcji promocyjnych. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: ponieważ to się opłaca.

Jedną z najchętniej wykorzystywanych mechanik w tego typu akcjach jest zwrot części kosztów albo też przekazanie nagród za realizację zakupów na rzecz detalicznych odbiorców. W praktyce rzecz wygląda następująco:

W akcjach typu cash-back, których wpis ten dotyczy, zysk jest pośredni. Charakter akcji polega na nagradzaniu klienta za zakupy, dzięki czemu zwiększa się jego przywiązanie do marki. Konkretne zyski zaś przychodzą do nas później. Większość agencji obsługujących różne marki doskonale zna ten mechanizm. Ich klienci zaś bardzo chętnie decydują się na wybór promocji typu cash-back.

Oczywiście do organizacji takiej akcji agencje potrzebują systemu procesującego zgłoszenia. W tym celu zespoły odpowiedzialne za promocję budują własne narzędzia informatyczne. Niestety jednak, jak opowiadała nam niedawno Kasia Dulemba z agencji Polymus, dla której akcje cash-back to codzienność, nie zawsze narzędzia te są w pełni funkcjonalne (przeczytaj całą rozmowę: System rejestracji w służbie akcji marketingowych.

[Dawniej] promocja była wyzwaniem pod kątem żmudności obsługi – tak Kasia Dulemba opisywała pracę nad promocją, zanim skorzystała z systemu CONREGO. W tym momencie dochodzimy do najciekawszego. Okazuje się bowiem, że akcja promocyjna cash-back wymaga od systemu praktycznie identycznych funkcji, jakie wykorzystywane są w systemie rejestracji uczestników na wydarzenia! Gotowy system rejestracji uczestników wydarzeń jest więc praktycznie gotowym systemem obsługi akcji promocyjnych.

Zachęcony tematem, porozmawiałem z kilkunastoma klientami CONREGO i dowiedziałem się, że zespoły odpowiedzialne za organizację akcji promocyjnych nie mają świadomości istnienia rozwiązań, które organizatorzy konferencji stosują na co dzień. Nie mają oni także świadomości, że system rejestracji uczestników wydarzeń to gotowe narzędzie także dla nich.

Jak system CONREGO pomoże Ci obsłużyć promocję cash-back?

Rejestracja zgłoszeń

Za pomocą funkcji jakie oferuje CONREGO, z łatwością zbudujesz formularz zgłoszeniowy, który umożliwi klientowi rejestrację zakupu, czyli:

Po przesłaniu zgłoszenia system wyśle do uczestnika akcji promocyjnej potwierdzenie, w treści którego możesz poinformować o konieczności weryfikacji wniosku przez organizatora akcji oraz terminie, w którym kupujący otrzyma informację zwrotną lub nagrodę w razie pozytywnego wyniku analizy.

Analiza zgłoszeń

Dzięki wbudowanemu modułowi Raporty aplikacja CONREGO ułatwi śledzenie zgłoszeń, ich analizę i ewentualny eksport do plików XLS, dzięki czemu wnioski mogą trafić także do zewnętrznych systemów, np. CRM (Customer Relationship Management).

Komunikacja z uczestnikami

Za pomocą modułu Mailingi masowo wyślesz uczestnikom akcji promocyjnej maile informujące o nagrodach lub odmowne, jeśli ich zgłoszenia nie spełniły warunków opisanych w regulaminie.

Responsywny serwis internetowy

Każda akcja promocyjna musi mieć dobrą oprawę wizualną. W oparciu o moduł Serwis (CMS) stanowiący część pakietu CONREGO Premium z łatwością możesz zbudować serwis spójny z systemem identyfikacji akcji lub brandu, którego dotyczy akcja.

Koszty

Wszystkie wspomniane mechanizmy dostępne są w pakiecie CONREGO Premium w cenie 1997 PLN netto / rok! Nie zwlekaj i wypróbuj CONREGO, korzystając z bezpłatnej wersji testowej przez 14 dni!

Wypróbuj CONREGO bezpłatnie

Tomasz Chrościechowski

Udostępnij znajomym


Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj newsletter CONREGO