Siedem jaków CONREGO, część I

Dzięki temu artykułowi nauczysz się konfigurować CONREGO tak, jak robimy to my. Zacznijmy od rzeczy, które w gruncie rzeczy nie są oczywiste, a warto o nich wiedzieć.

Siedem jaków CONREGO, część I

1. Jak skutecznie wykorzystać rodzaje uczestnictwa?

Wielu użytkowników CONREGO traktuje rodzaj uczestnictwa dosłownie i dochodzi do wniosku, że jest on tylko jeden, a nazwa jego – uczestnik. Tymczasem wystarczy się zastanowić: który parametr rejestracji pociąga za sobą najwięcej zmian? Który podział jest podziałem fundamentalnym? Na jakiej płaszczyźnie chcesz najbardziej zróżnicować procesy rejestracji? Po dokładnej analizie założeń może się okazać, że najlepszym parametrem na rodzaj uczestnictwa jest na przykład konkretna sesja szkoleniowa, miasto, w którym ma miejsce jedna część cyklu wydarzeń albo preferencje noclegowe. Pamiętaj, że rodzaje uczestnictwa mają następujące funkcje:

Jest to potężne narzędzie i warto poświęcić trochę czasu na przemyślenie, jak najlepiej je wykorzystać.

2. Jak sprawić, żeby moja strona wyświetlała się w wyszukiwarkach internetowych?

Nic prostszego. Przejdź do sekcji Podstawy > Blokada Dostępu w Menu Konfiguracyjnym i odznacz opcję „Nie pozwól robotom na dostęp do strony”. Nie zapomnij zapisać! Wyszukiwarki mogą potrzebować nawet kilku tygodni, żeby zaindeksować Twoją stronę, więc wyłącz tę opcję z odpowiednim wyprzedzeniem.

3. Jak skonfigurować wysyłkę zaproszeń RSVP?

Zaproszenia powinny być imienne i zawierać link do formularza, który jest już częściowo lub w całości uzupełniony danymi uczestnika. Można też wyłączyć możliwość edycji zawartości pól formularza oraz wszystkie opcjonalne etapy rejestracji, dzięki czemu proces będzie maksymalnie krótki – po otwarciu maila uczestnik zarejestruje się za pomocą dwóch-trzech kliknięć.

Do wysyłki zaproszeń potrzebne nam będą: skonfigurowana skrzynka nadawcza (Podstawy > Konfiguracja E-mail), grupa rejestracji oraz szablon zaproszenia. I oczywiście baza adresów mailowych do wysyłki. Bazę w postaci pliku XLS należy zaimportować do systemu, a następnie utworzyć z niej grupę w sekcji Raporty > Uczestnicy. Wszystkie te funkcje zostały opisane w sekcji pomocy, dlatego zainteresowanych zapraszamy tam po szczegóły.

Teraz czas na szablon maila, oczywiście w module Mailingi. Najłatwiej jest wybrać jeden z zapisanych szablonów i jedynie podmienić w nim treści. Poza informacjami o wydarzeniu warto umieścić w nim:

Dane uczestnika możesz umieścić w mailu, klikając na tagi korespondencji seryjnej po prawej stronie edytora. Grafikę nagłówka skonfigurowaną w sekcji Podstawy > Branding Strony dodasz za pomocą taga [mailhead]. Link do formularza rejestracyjnego możesz dodać na dwa sposoby:

Nie zapomnij zapisać szablonu!

Masz już grupę i szablon, czas więc na wysyłkę. Znajdź swój zapisany szablon i przejdź do jego edycji. Teraz w lewym górnym rogu wybierz wcześniej utworzoną grupę rejestracji... i wysyłaj! Wiadomości będą rozsyłane w paczkach po 50 wiadomości co 5 minut. Postęp wysyłki możesz monitorować i przyspieszać w zakładce Raporty Wysyłek.

4. Jak wyłączyć ikony mediów społecznościowych i selektor języka?

Te opcje dostępne są w sekcji Podstawy > Branding Strony w zakładce Nagłówek Serwisu.

Na dzisiaj to już wszystko. W kolejnej części wystąpią trzy pozostałe jaki – równie przydatne i odnoszące się do edycji kodu JavaScript oraz CSS.


Łukasz Krawczuk

Udostępnij znajomym

Udostępnij znajomym

Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj nasz newsletter