Jak sprawić, by wiadomości e-mail nie trafiały do SPAMu?

Wysyłka wiadomości e-mail jest nieodłącznym elementem każdego, nawet najprostszego systemu rejestracji uczestników. Jak poradzić sobie z przygotowaniem wiadomości, tak aby nie trafiały one do folderu SPAM?

Jak sprawić, by wiadomości e-mail nie trafiały do SPAMu?

Negatywna weryfikacja przez filtry antyspamowe to bolączka administratorów systemu. Podczas pracy wielokrotnie otrzymujemy sygnały, że e-maile wysyłane do uczestników do nich „nie dochodzą”. W rzeczywistości wygląda to nieco inaczej. Wiadomości docierają, lecz automatycznie trafiają do folderu SPAM. W takiej sytuacji ponowna wysyłka maili z panelu administracyjnego nie zda się na zbyt wiele. Od razu nasuwa się pytanie – jak temu zapobiegać?

Już na etapie wdrażania systemu warto zająć się sprawdzeniem skuteczności naszych formatek e-mail. Polecam do tego celu serwis mail-tester.com. Ocenia on nasze wiadomości w skali od 1 do 10. Nawet dziesiątka nie gwarantuje jednak, że wszystkie wiadomości trafią do adresata. Filtry antyspamowe można dowolnie konfigurować na każdej skrzynce pocztowej – na to, niestety, nie mamy już wpływu.

W celu przetestowania wiadomości wysyłamy ją na adres wygenerowany przez stronę. Już po chwili strona ukazuje nam wynik:

Testowanie wiadomości za pomocą mail-tester.com



Wynik standardowego maila z potwierdzeniem rejestracji wysyłanego przez nasz system rejestracji to 7.9/10 – optymalne minimum. Przy tworzeniu nowej wiadomości należy jednak zwrócić uwagę na kilka niezwykle istotnych kwestii:

Do testowania i oceniania wiadomości bez wątpienia potrzebne są cierpliwość i sumienność. Przed każdą nową wysyłką wiadomości przechodzimy wszystkie kroki od początku. Procentuje to w trakcie samej rejestracji uczestników. Zwiększamy w ten sposób prawdopodobieństwo, iż zaproszenia dla uczestników wydarzenia, potwierdzenia rejestracji, potwierdzenia transakcji z załączonymi fakturami VAT i wejściówki na wydarzenie dotrą do odbiorców bez problemów.

Krzysztof Jagoda