Jak wykorzystać media społecznościowe dla sponsorów?

Chcesz stworzyć korzystną dla obu stron relację ze sponsorem? Chcesz pokazać mu, że trafił na dobrą, intratną inwestycję? To wcale nie takie trudne! Wystarczy wiedzieć, w jaki sposób wykorzystać w tym celu media społecznościowe.

Jak wykorzystać media społecznościowe dla sponsorów?

Stwórz konkurs z hashtagami

Daj swoim odbiorcom szansę na wygranie nagrody sponsorskiej! Nieistotne, czy zaoferujesz kartę podarunkową, konkretny przedmiot czy jeszcze coś innego. Ważne natomiast, by nagroda miała wartość oraz bezpośredni związek ze sponsorem.

Zasady konkursu powinny opierać się na nowym, niestandardowym hashtagu. Wymyśl coś, co przykuje uwagę i jednocześnie będzie chwytliwe, a następnie zaangażuj swoich odbiorców… i czekaj, aż machina zacznie działać!

Sponsorzy zyskają na tym wymierną korzyść – dotrą do nowej, sprecyzowanej grupy odbiorców.

Angażuj do rozmowy

Zaangażuj swoich odbiorców do kontaktu ze sponsorem. W jaki sposób? Najprostszą metodą jest zadanie pytania. Który model produktu [sponsora] jest najlepszy? Potrzebujemy pomocy w wyborze najlepszego z najlepszych!

Obecnie bardzo wiele marek stosuje tę strategię, by pobudzić odbiorców do aktywności, ale także – by zyskać faktyczne informacje.

Rozdaj pieniądze sponsora

Istnieje wiele możliwości wykorzystania mediów społecznościowych na cele charytatywne lub związane z Twoją misją. Najczęściej akcje tego typu przebiegają w następujący sposób: organizator tworzy hashtag i rozsyła informację, że za każdym razem, gdy ktoś napisze komentarz z nim w treści, sponsor przekaże 1 zł na dany cel. A jaki wybrać tekst? Jeśli nic nie przychodzi Ci do głowy, zawsze możesz skorzystać ze sprawdzonego wzoru #thanks[nazwa_sponsora].

Otwórz kanał na sponsorów

Działasz w kilku kanałach społecznościowych typu Facebook, Instagram, Twitter? Może zamiast samodzielnie prowadzić marketing dla sponsora, po prostu udostępnisz mu któryś z kanałów?

Sponsor będzie mógł publikować za Twoim pośrednictwem dokładnie takie treści, jakie będzie uważał za najlepsze. Oczywiście celem nie jest natarczywe sprzedawanie produktów w Twoim kanale, lecz prezentacja nowego rodzaju treści na zasadzie występu gościnnego.

Sponsorzy często wybierają to rozwiązanie z prostego względu – daje im ono szansę na bezpośredni kontakt z Twoją publicznością.

Dodaj sponsorów do swojej witryny

Zapewne uruchomiona została przez Ciebie strona internetowa wydarzenia. Wykorzystaj to i dodaj logo i/lub reklamę sponsora. Oprócz tego rozważ dodanie połączenia ze swoimi kanałami w social mediach, na przykład w formie widżetu, który pokazuje ostatnią aktywność na danym kanale. Gdy sponsor będzie działał w social mediach, jego treści zostaną także zaprezentowane na Twojej stronie.

Tomasz Chrościechowski