Jak stworzyć markę eventu?

Zastanów się – czym jest dla Ciebie marka? Zapewne odpowiesz: symbolem, sloganem albo skojarzeniem. Ale marka to przede wszystkim obietnica i zapewnienie. Marce możesz zaufać. Oto pierwsze kroki, jakie musisz podjąć, by zbudować ją we właściwy sposób.

Jak stworzyć markę eventu?

1. Obierz cel

Po pierwsze musisz dokładnie określić, jaki produkt lub jaką usługę promujesz. Wskaż mocne strony i korzyści wynikające z udziału w wydarzeniu i zastanów się, jak je komunikować poprzez strategię budowania marki.

2. Określ grupę docelową

Każda z grup jest inna – prawnicy, lekarze, naukowcy… Każda mówi innym językiem i ma inne potrzeby oraz priorytety. Najpierw musisz więc poznać swoją grupę, a następnie ją zainteresować. Jeśli nie jesteś jej częścią, pomocny będzie reprezentant, który pomoże Ci ją zrozumieć i do niej dotrzeć.

3. Komunikuj korzyści

Jak przyciągnąć uwagę? Nie mów o cechach, lecz skoncentruj się na konkretnych korzyściach. To właśnie one najbardziej przemawiają do wyobraźni i one są tu najważniejsze. Co uczestnicy zyskają dzięki wzięciu udziału w Twoim evencie? Najczęściej główną korzyścią jest wiedza. Czy to szkolenie z zastosowania ustawy o ochronie danych osobowych? Czy konferencja o rozwoju najnowszych technologii? Pomyśl, co jest najcenniejsze dla gości i zakomunikuj, że zdobędą to dzięki Twojemu wydarzeniu.

4. Twórz emocje

Oprócz wiedzy ważne są także odczucia, wrażenia, emocje. Unikalne doświadczenie, do którego będzie się później wracać we wspomnieniach. Pewnie zastanawiasz się, jak bardzo ekscytujący może być wykład o ochronie danych osobowych. Nawet jeśli on sam taki nie jest, to rozmowa przy kawie z ekspertami z danej dziedziny ma szansę zapisać się w naszej pamięci. Emocje można budować na wielu poziomach i za pomocą wielu narzędzi. Na konferencjach biznesowych są to tzw. teasery strategii rozwoju, którym towarzyszą udźwiękowienie i efekty świetlne niczym na koncercie. O tym, jak wywołać efekt WOW, pisała jakiś czas temu Justyna Wojciechowska.

5. Obietnica marki

Czas, byś opracował możliwie najkrótszy opis, który przedstawisz jako obietnicę. Ważne, byś komunikował ją przy każdej nadarzającej się okazji i we wszystkich kanałach promocji. Spójność jest tutaj kluczowa. To w niej leżą podstawy każdej marki.

6. Wizualizacja

Kolejnym krokiem jest zadbanie o wizualizację. Silna i identyfikowalna marka musi posiadać spójne wszystkie aspekty obrazu, nie tylko samo logo. Na co zwrócić uwagę?

Logotyp

Twoje logo widoczne będzie nie tylko na ekranie monitora, ale zapewne również na papierze, długopisach, kubkach czy pendrive’ach. To dlatego należy zaprojektować je w taki sposób, by łatwo dało się je zaaplikować w różnych formatach. Uważam, że logo idealne to takie, które po zmniejszeniu do rozmiaru 5x5 mm i druku w jednym kolorze jest nadal czytelne i rozpoznawalne.

Kolorystyka

Paleta kolorów, której będziesz używać do identyfikacji swojej marki, ma duże znaczenie. Pamiętaj przy tym, że nie wystarczy określić kolorów samego logo – należy również doprecyzować kolory stosowane w elementach graficznych różnych materiałów promocyjnych (strona internetowa, broszury informacyjne, wizytówki, flagi, potykacze, roll-upy etc.).

Typografia

Za pomocą czcionki komunikujemy nie tylko treść, ale również markę. Określ z jakich czcionek wolno będzie korzystać, aby uzyskać spójność z logo oraz kolorystyką dla każdego z mediów.

Szata graficzna materiałów promocyjnych

Wymienione wyżej materiały promocyjne wymagają nie tylko określenia logotypu, kolorystyki i typografii, ale również spójnego układu treści. Warto poświęcić mu chwilę, ponieważ część z nośników (identyfikatory, broszury, bilety itd.) prawdopodobnie zaaplikujesz jako wzory w przyszłości, przy kolejnych eventach.

Wystrój wnętrz

Stylistyka przestrzeni obejmuje wszystko to, co będzie obecne podczas Twojego wydarzenia: oznaczenia stanowisk recepcyjnych, panele agendy, oznaczenia sal wykładowych, przestrzeni cateringowej, plansze zapowiadające kolejną prelekcję na scenie. Konsekwencja na tym poziomie również jest kanałem komunikacji marki Twojego wydarzenia. Jeśli sprawisz, by uczestnik znający Twoją markę w internecie bez problemu skojarzył ją z otoczeniem podczas eventu, osiągniesz sukces.

7. Case study

Świetnym przykładem dobrze zaprojektowanej marki eventu jest coroczna konferencja ABSL:

Życzę powodzenia i wytrwałości w budowie marki Twojego wydarzenia. Jeśli masz pytania, nie wahaj się i napisz!


Łukasz Krawczuk

Udostępnij znajomym

Udostępnij znajomym

Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj nasz newsletter