10 elementów świetnej strony wydarzenia - część I

W jaki sposób stworzyć stronę wydarzenia? Prawidłowo zaprojektowana witryna powinna zawierać elementy, które ułatwią życie zarówno Twoim czytelnikom, jak i Tobie. Dopiero wtedy można uznać, że spełnia ona swoje zadanie.

10 elementów świetnej strony wydarzenia - część I

1. Wizualizacje

Wizualizacje takie jak fotografie i grafiki są rzeczą nieodzowną na stronie Twojego wydarzenia. Dlaczego? W internecie obrazy działają dużo lepiej niż tekst. Pomyśl o wykorzystaniu zdjęć lokalizacji wewnątrz lub na zewnątrz budynku. Efektowne lub dobrze znane obiekty przyciągną uwagę Twoich odbiorców.

Unikaj jednak ogólnych zdjęć dostępnych w internecie. Zamiast tego użyj materiałów z poprzednich edycji – to zawsze sprawdza się lepiej.

2. Materiały wideo

W ciągu ostatnich kilku lat wideomarketing nabrał rozpędu. Według sondażu branżowego przeprowadzonego przez Eventsforce aż 84% planistów wydarzeń wykorzystuje wideo jako jedno z działań marketingowych. Filmy jak żadne inne medium pozwalają odbiorcom zapoznać się z Twoją imprezą i jej atutami.

Możesz wykorzystać możliwość automatycznego odtwarzania filmów na stronie, by przybliżyć gościom swój event. Pamiętaj jednak, by je wyciszyć – niespodziewane dźwięki zwykle nie spotykają się z pozytywnym odbiorem.

Wideo daje dużo więcej możliwości. Wypróbuj różne jego odsłony i zamieść na swojej stronie wywiady z prelegentami, referencje albo nieformalne filmy blogowe, na przykład z ciekawostkami na temat wydarzenia.

3. Responsywność

W Polsce mamy ponad 17,6 milionów aktywnych internautów mobilnych. Ta stale rosnąca liczba ma bezpośrednie przełożenie na zachowania w internecie – coraz częściej obserwujemy sytuacje, gdy wejścia na stronę z urządzeń mobilnych przewyższają te z desktopów. Nie pozwól więc, aby Twoi goście musieli męczyć się z przestarzałą technologią i zarzucili Ci brak profesjonalizmu.

Responsywność przyniesie korzyść nie tylko odbiorcom i Twojemu wizerunkowi. Pomoże również Twojemu SEO. Google faworyzuje strony zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, plasując je wyżej w wynikach wyszukiwania.

4. Wiele języków

Zauważ, jak wiele konferencji uległo w ostatnim czasie trendowi posiadania wielojęzycznych stron. Nie bez powodu – zbudowanie strony obsługującej kilka języków daje wymierne korzyści. Dzięki takiemu rozwiązaniu przyciągniesz nowych uczestników, pomożesz w pozycjonowaniu strony i rozszerzysz swoje wydarzenie o międzynarodową perspektywę.

Proces budowy wielojęzycznej strony nie jest wcale tak skomplikowany, jak mogłoby się wydawać. Większość współczesnych programów do rejestracji i obsługi wydarzeń takich jak CONREGO oferuje możliwość skorzystania z wielojęzycznego modułu.

5. Udostępnianie w social mediach

Obecnie na świecie istnieje 2,789 miliarda aktywnych użytkowników mediów społecznościowych. Żyjemy w czasach, w których internetowa społeczność dysponuje nieprawdopodobną mocą. Wykorzystaj to i zaoferuj odbiorcom narzędzia takie jak ShareThis, aby dzielili się Twoim wydarzeniem… czyli de facto je promowali.




Tomasz Chrościechowski

Udostępnij znajomym

Udostępnij znajomym

Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj nasz newsletter