10 elementów świetnej strony wydarzenia

W jaki sposób stworzyć stronę wydarzenia? Prawidłowo zaprojektowana witryna powinna zawierać elementy, które ułatwią życie zarówno Twoim czytelnikom, jak i Tobie. Dopiero wtedy można uznać, że spełnia ona swoje zadanie.

10 elementów świetnej strony wydarzenia

1. Wizualizacje

Wizualizacje takie jak fotografie i grafiki są rzeczą nieodzowną na stronie Twojego wydarzenia. Dlaczego? W internecie obrazy działają dużo lepiej niż tekst. Pomyśl o wykorzystaniu zdjęć lokalizacji wewnątrz lub na zewnątrz budynku. Efektowne lub dobrze znane obiekty przyciągną uwagę Twoich odbiorców.

Unikaj jednak ogólnych zdjęć dostępnych w internecie. Zamiast tego użyj materiałów z poprzednich edycji – to zawsze sprawdza się lepiej.

2. Materiały wideo

W ciągu ostatnich kilku lat wideomarketing nabrał rozpędu. Według sondażu branżowego przeprowadzonego przez Eventsforce aż 84% planistów wydarzeń wykorzystuje wideo jako jedno z działań marketingowych. Filmy jak żadne inne medium pozwalają odbiorcom zapoznać się z Twoją imprezą i jej atutami.

Możesz wykorzystać możliwość automatycznego odtwarzania filmów na stronie, by przybliżyć gościom swój event. Pamiętaj jednak, by je wyciszyć – niespodziewane dźwięki zwykle nie spotykają się z pozytywnym odbiorem.

Wideo daje dużo więcej możliwości. Wypróbuj różne jego odsłony i zamieść na stronie internetowej konferencji wywiady z prelegentami, referencje albo nieformalne filmy blogowe, na przykład z ciekawostkami na temat wydarzenia.

3. Responsywność

W Polsce ponad 93% populacji posiada smartfona, a w tej grupie aktywni internauci mobilni stanowią aż 90,7%. Ta stale rosnąca liczba ma bezpośrednie przełożenie na zachowania w internecie – coraz częściej obserwujemy sytuacje, gdy wejścia na stronę z urządzeń mobilnych przewyższają te z desktopów. Nie pozwól więc, aby Twoi goście musieli męczyć się z przestarzałą technologią i zarzucili Ci brak profesjonalizmu.

Responsywna strona internetowa wydarzenia przyniesie korzyść nie tylko odbiorcom i Twojemu wizerunkowi. Pomoże również Twojemu SEO. Google faworyzuje strony zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, plasując je wyżej w wynikach wyszukiwania.

4. Wiele języków

Zauważ, jak wiele konferencji uległo w ostatnim czasie trendowi posiadania wielojęzycznych stron. Nie bez powodu – zbudowanie strony obsługującej kilka języków daje wymierne korzyści. Dzięki takiemu rozwiązaniu przyciągniesz nowych uczestników, pomożesz w pozycjonowaniu strony i rozszerzysz swoje wydarzenie o międzynarodową perspektywę.

Proces budowy wielojęzycznej strony nie jest wcale tak skomplikowany, jak mogłoby się wydawać. Dziś niemal każdy dostępny na rynku internetowy system zarządzania konferencją oferuje możliwość skorzystania z wielojęzycznego systemu zarządzania treścią.

5. Udostępnianie w social mediach

Obecnie na świecie istnieje 3,8 miliarda aktywnych użytkowników mediów społecznościowych. Żyjemy w czasach, w których internetowa społeczność dysponuje nieprawdopodobną mocą. Wykorzystaj to i zaoferuj odbiorcom narzędzia takie jak ShareThis, aby dzielili się Twoim wydarzeniem… czyli de facto je promowali.

6. Wyraźny link do RSVP lub rejestracji

RSVP to skrótowiec pochodzący od francuskiego zwrotu „répondez s’il vous plaît” (dosłownie: proszę odpowiedzieć). Polacy nie używają go często, więc jeśli wolisz pozostać na znanym gruncie, dodaj do strony bezpośredni link kierujący zaproszonych do formularza rejestracji na konferencję – zadziała w podobny sposób.

7. Mikrointerakcje

Na stronie internetowej wydarzenia powinno znaleźć się przynajmniej kilka mikrointerakcji, czyli drobnych czynności wykonywanych na różnych elementach witryny. Mogą to być czynności takie jak: odpowiadanie na ankiety, wewnetrzna wyszukiwarka, nawigacja przez rozwijane menu i inne drobne działania, które wymagają od użytkownika minimalnej uwagi, ale przyczyniają się do ogólnego doświadczenia strony internetowej.

8. Intuicyjna nawigacja

Intuicyjna nawigacja i właściwie posortowane treści są nieodłącznymi elementami dobrze zaprojektowanej strony. Twoi odbiorcy przychodzą na nią głównie w poszukiwaniu informacji o evencie. Jeśli po trzech kliknięciach lub przewinięciach ekranu wciąż nie są w stanie odszukać odpowiedzi na swoje pytania, oznacza to, że strona nie spełnia swoich założeń.

9. Testymoniale

Społeczny dowód słuszności opisany w książce Roberta Cialdiniego „Wywieranie wpływu społecznego” jest narzędziem, które będzie przyciągało odbiorców i pracowało na budowę marki Twojego wydarzenia. Możesz wybrać spośród kilku jego form. W branży eventowej najczęściej wykorzystywane są testymoniale, czyli krótkie opinie klientów zamieszczone wraz z imieniem, nazwiskiem i zdjęciem osoby polecającej. Ich moc wynika z prostego faktu: w internecie w ogromnej mierze polegamy na rekomendacjach. Według badań pozytywne opinie mogą podnieść naszą chęć dokonania zakupu nawet o 85%.

10. Jakość treści

Bardzo wiele stron zapełnionych jest treściami przeciętnej jakości. A przecież za pomocą treści budujesz swoją markę, pozyskujesz odbiorców i zaskarbiasz sobie ich zaufanie. Pamiętaj, że zawartość strony może przeważyć szalę sukcesu Twojego wydarzenia. Może od tego zależeć, czy czas i praca włożone we wdrożenie poprzednich wskazówek opłacą się czy zmarnują. O czym jeszcze pamiętać?

Opracuj zawartość i ulepsz SEO dzięki szczegółowym profilom mówców i tematyce sesji. Miej przy tym świadomość, że treści na stronach nie są czytane w całości. Zaledwie 16% badanych faktycznie czyta witryny od deski do deski. Dlatego na swojej stronie używaj języka, który będzie prosty w zrozumieniu przy jej szybkim przeglądaniu: z krótkimi zdaniami, odstępami oraz zaznaczeniami najważniejszych informacji.


Tomasz Chrościechowski