Blog

14 Wrzesień 2016

Jak napisać regulamin rejestracji na konferencję?

Według badań nie czytamy regulaminów, które akceptujemy. Większość z nas tylko pobieżnie zerka na dokument, nie przejmując się szczegółową treścią. Mimo to – a może właśnie przez to! – prawidłowo napisany regulamin powinien spełniać ściśle określone kryteria. Nie jest ich wiele, natomiast jeżeli się do nich zastosujesz, zyskasz pewność, że zapewniasz uczestnikom swojego wydarzenia wysokiej klasy usługę już od samego początku.

1. Minimalizm i klarowność

Podstawowa zasada jest prosta: minimum słów, maksimum treści. Przekaż uczestnikom konferencji wszystko to, co ważne, a jednocześnie nie nakłaniaj ich do czytania stosów makulatury. W selekcji odpowiednich treści pomoże Ci kilkukrotne spisanie na brudno zasad lub skorzystanie z naszych gotowych wzorów regulaminów.

2. Czytelny podział

Jako że w większości nie zwykliśmy czytać od deski do deski, w prawidłowym zapisie regulaminu ogromnie ważny jest inteligentny podział treści. Właściwie przygotowany regulamin musi posiadać jasno określoną strukturę, odseparowującą od siebie postanowienia ogólne, rejestrację uczestników, warunki uczestnictwa, zgodę na wykorzystanie wizerunku itd.

3. Precyzja

Zasady konferencji nie są zasadami ogólnymi – musisz być precyzyjny. Zadbaj o to, aby w regulaminie zostały spisane wszystkie szczegółowe informacje takie jak nazwy, numery, daty, adresy i tym podobne. Jeżeli nie jesteś pewien, czy coś nie umknęło Twojej uwadze, porównaj swój regulamin z naszymi wzorami – zaznaczyliśmy w nich miejsca na wpisanie tych konkretnych informacji.

4. Zrozumiałe definicje

Coś, co jest oczywiste dla Ciebie, niekoniecznie jest takie dla innych. Powinieneś się postarać, aby w Twoim regulaminie wszystkie newralgiczne określenia zostały przedstawione dokładnie i jednoznacznie. Konferencja, organizator, uczestnik – te i podobne nazwy wymagają precyzyjnego dookreślenia.

5. Dopasowanie treści

Regulamin konferencji płatnej znacząco różni się od tego dla wersji bezpłatnej. Jeżeli Twoja konferencja obsługuje dwa typy uczestnictwa jednocześnie, powinieneś przygotować dwa warianty dokumentu. Dlaczego to aż tak ważne? Przejrzyj nasze szablony regulaminów dla konferencji płatnej i bezpłatnej, które udostępniamy naszym czytelnikom, a przekonasz się sam. Teraz widzisz, że różnica jest znaczna?

Tomasz Chrościechowski

Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj newsletter CONREGO

Oświadczam, że zapoznałem się z treścią i akceptuję regulamin korzystania z usług newslettera internetowego na stronie conrego.com.pl
Ta strona używa cookies celem gromadzenia danych o użytkownikach w celach marketingowych i obsługi procesów związanych z realizacją zamówień. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję