FAQ: Obsługa aplikacji

Odpowiadamy na najczęściej zadawane przez organizatorów wydarzeń pytania dotyczące obsługi aplikacji.

Najczęstszym powodem takiego zachowania jest fakt, że Twoja przeglądarka przechowuje jeszcze w pamięci podręcznej (cache) starą wersję pliku CSS lub JS. Użyj CTRL+F5 by wymusić pobranie nowej wersji plików serwisu. Wymusisz w ten sposób pobranie nowej wersji plików po zmianach.
Najczęściej "rozsypany" formularz jest efektem przerwanego wykonywania skryptu JavaScript'owego z powodu błędu w kodzie. Dla użytkowników przeglądarki Firefox polecamy korzystanie z Firebug'a, który pozwala podglądać konsolę i szlifować wszystkie skazy w kodzie skryptów.
Tekst kopiowany z MS Word i innych podobnych aplikacji zawiera poza właściwą treścią mnóstwo informacji o stylistyce i formatowaniu. Informacje te ukryte są jako elementy kodu dokumentu, których najlepiej jest się pozbyć. Zalecamy zawsze pracować z tekstem z zewnętrznych źródeł stosując skuteczną metodę:
1. Skopuj tekst z MS Word / OpenOffice Writer do schowka (CTRL+C);
2. Wklej tekst ze schowka do notatnika systemowego (Notepad) lub innego edytora czystego tekstu (plain text);
3. Skopuj tekst z notatnika systemowego i wklej go do edytora w podstrony w aplikacji CONREGO.

Wklejenie tekstu do notatnika systemowego czyści całkowicie wszelkie formatowania, dzięki czemu w każdym edytorze aplikacji CONREGO łatwiej będzie kontrolować wygląd treści za pomocą dostępnych narzędzi.
Skorzystaj z checkboxów włączających widoczność odnośnika do danej podstrony w kolumnie Menu w sekcji Serwis -> Strony serwisu.
Podmiana istniejących treści nagłówka może zostać zrealizowana za pomocą sekcji Konfiguracja systemu > Nagłówek serwisu. Jeśli jednak potrzebna jest głębsza ingerencja w wygląd lub układ zawartości, modyfikacje należy wprowadzać w pliku źródłowym /application/classes/views/includes/top.php.

Stopka serwisu obsługiwana jest przez szablon /application/classes/views/includes/foot.php. Podstawowe treści stopki mogą być edytowane w sekcji Konfiguracja systemu - Tłumaczenia.
Niestety nie jesteś w stanie skutecznie wymusić na uczestnikach korzystania z najnowszych przeglądarek. Część z nich rejestruje się za pomocą przestarzałych przeglądarek takich jak IE6, które nie obsługują nowszych technologii i będą miały problem np. z nową wersję biblioteki jQuery. Właśnie tu najczęściej leży przyczyna rejestracji, która nie spełnia narzuconych warunków.
Oczywiście, w tym celu należy przejść do panelu Raporty > Uczestnicy i użyć przycisku "nowy uczestnik". Następnie, należy uzupełnić dane uczestnika oraz punkty agendy na jakie zostanie on zarejestrowany. Nie wolno jednak zapominać, że warunki JavaScriptowe, które działają w obrębie formularza widocznego przez uczestnika nie zadziałają w Panelu Administracyjnym. Wszystkie zmiany należy wprowadzać ostrożnie i świadomie.
Na tym etapie rozwoju projektu nie ma wbudowanej w CONREGO żadnej funkcji generującej kopie zapasowe całej bazy czy podstron.

Backup danych i jego częstotliwość zależą od serwera na jakim zainstalowana jest aplikacja. W poważnych przypadkach należy skontaktować się z biurem obsługi klienta wybranej firmy hostingowej i poprosić ich o przesłanie kopii bazy z określonego dnia. Niemniej odzyskując backup miej na uwadze to by nie nadpisać całej bazy tylko wybrane tabele! W przeciwnym wypadku możesz nadpisać np. tabelę z danymi uczestników i utracić dane osób, które rejestrowały się od dnia, z którego pochodzi backup do chwili, gdy go odzyskujesz.
Jeśli miałeś na celu wysłać mailing do 100 osób, a został on wysłany do 500 to znaczy, że nieprawidłowo została przygotowana grupa lub nie wybrałeś/aś właściwej przed wysyłką w module Komunikacja. Zapoznaj się z samouczkiem omawiającym procedurę przygotowania grupy i zawsze po jej przygotowaniu sprawdzaj zawartość.
Powodów, dla których poczta może nie dochodzić o odbiorcy jest wiele, ale najczęstszym powodem jaki zaobserwowaliśmy jest niepoprawna autoryzacja serwera SMTP dla konta, które służy jako skrzynka nadawcza. Inne powody według częstotliwości to:
- błędny adres e-mail odbiorcy,
- nieskonfigurowana funkcja w CRON serwera,
- zatrzymana funkcja CRON na poziomie konfiguracji wdrożenia (Konfiguracja systemu > Konfiguracja e-mail),
- problem z serwerem SMTP lub w komunikacji pomiędzy serwerami.
Tak, można dodać więcej, niż jednego odbiorcę kopii wiadomości automatycznych. W polu "Wyślij kopię do" dodaj kolejne adresy po średniku.

Przykład: adres1@domena.com;adres2@domena.com;adres3@domena.com
Zmiana statusu oraz odnotowanie płatności to dwie różne czynności. Należy zmienić status i ręcznie wprowadzić zmiany w płatnościach. Można jednak skorzystać z przycisku Rozlicz, który dokona wszystkich zmian automatycznie, łącznie z uzupełnieniem daty i godziny transakcji.
Jeśli płatność realizowana jest kanałem, który nie jest w żaden sposób zintegrowany z systemem CONREGO (np. przelew bankowy) to należy każdą transakcję odnotować indywidualnie. Najlepiej w tym celu użyć przycisku Rozlicz.
Treści strony, która zastępuje formularz rejestracyjny w przypadku rejestracji z wymaganym kodem można edytować w sekcji Konfiguracja systemu > Tłumaczenia. W sekcji Tłumaczenia należy otworzyć panel Słownik i następnie rozwinąć zakładkę Panel wprowadzania kodów zaproszeniowych.
Kody tego typu są zazwyczaj osadzane przed zamknięciem taga </head> lub </body>. Nagłówek zawierający część zamkniętą w tagu <head> serwisu znajduje się w pliku /application/classes/views/includes/top.php. Zamknięcie taga <body> znajdziesz w pliku stopki serwisu, czyli /application/classes/views/includes/foot.php.
Tak, formularz można dodać do każdej podstrony serwisu za pomocą funkcjonalności jaką zapewnia sekcja Serwis > Panele i banery. W tej sekcji znajduje się, między innymi, panel o nazwie Contact form zawierający wywołanie formularza kontaktowego. Po przejściu do edycji panelu można uzyskać dokładne informacje na temat jego konfiguracji.
Niestety, w obecnej wersji systemu, nie ma możliwości wysyłki automatycznych powiadomień. Jednak korzystając z sekcji Komunikacja > Wysyłka wiadomości można wysyłać masowo wiadomości do wcześniej utworzonych grup uczestników.
Niektóre z pól formularza są mapowane jako pola podstawowe. Aby usunąć takie pole należy najpierw usunąć jego mapowanie. Lista pól mapowanych znajduje się w sekcji Konfiguracja systemu > Formularz rejestracyjny bezpośrednio pod listą pól formularza. Po usunięciu mapowania i zapisie zmienionej konfiguracji będzie można usunąć każde zablokowane wcześniej pole.
Naruszona struktura kolumn w raportach zapisanych jako XLS wynika z użycia cudzysłowów.

Należy usunąć cudzysłów ze wszystkich nazw punktów agendy, w których został użyty, ponieważ biblioteka generująca XLS traktuje cudzysłów jako separator kolumn. Cudzysłów nie powinien znajdować się także w komórkach danych odpowiadających polom formularza, który uzupełnił uczestnik. Jeśli struktura raportu będzie naruszona od jednego z kolejnych wierszy to należy sprawdzić, który z uczestników użył cudzysłowu w polu formularza i usunąć go z wybranego pola poprzez edycję danych w karcie uczestnika. Raport wygenerowany po usunięciu tego znaku powinien być jednolity w swojej strukturze.

Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj newsletter CONREGO

Oświadczam, że zapoznałem się z treścią i akceptuję regulamin korzystania z usług newslettera internetowego na stronie conrego.com.pl
Ta strona używa cookies celem gromadzenia danych o użytkownikach w celach marketingowych i obsługi procesów związanych z realizacją zamówień. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję