Blog

05 Styczeń 2017

Jak zaprojektować i spersonalizować identyfikatory dla uczestników eventu?

W dzisiejszym artykule przygotowaliśmy porady dotyczące sprawy, która pozornie może wydawać się błaha. Identyfikatory dla uczestników wydarzenia – bo o nich mowa – są jednak ważną częścią wydarzenia, dlatego nie powinno się ich bagatelizować.

Jak przygotować identyfikatory? Co na nich zamieścić? Jak spersonalizować? O tym już za moment. Zacznijmy jednak od samego początku. Prawidłowe przygotowanie identyfikatorów dla uczestników konferencji lub kongresu możemy podzielić na trzy etapy:

1. Wybór formatu identyfikatora

Zależnie od charakteru wydarzenia, metody druku identyfikatorów i materiału, z jakiego identyfikatory mają być wykonane, musimy dobrać odpowiedni rozmiar nośnika.

2. Przygotowanie projektu graficznego

Podczas pracy nad tym punktem należy zadać sobie podstawowe pytanie: czym jest identyfikator? Otóż jest to przede wszystkim nośnik informacji o uczestniku. Jego projekt graficzny, podobnie jak projekt każdego innego medium, powinien stanowić opakowanie dla treści. Priorytety, jakie należy przyjąć przy projektowaniu identyfikatora, możemy określić za pomocą kilku punktów:

  1. informacja o uczestniku oraz kod kreskowy lub QR (jeśli korzystamy z aplikacji umożliwiającej elektroniczną identyfikację uczestnika),
  2. nazwa wydarzenia, data, lokalizacja i logotyp eventu lub organizatora,
  3. logotypy partnerów,
  4. elementy systemu identyfikacji, które wzbogacą projekt powinny podkreślać treści wymienione w punktach 1-3.

Projekt identyfikatora (jak każdy materiał przeznaczony do druku) powinien zawierać grafikę bitmapową osadzoną w rozdzielczości 300 dpi lub bazować na grafice wektorowej, która jest lekka i skaluje się w dowolnym zakresie bez utraty jakości.

Do przygotowania profesjonalnego projektu najlepiej zastosować polecane przez ekspertów narzędzia takie jak Adobe Illustrator lub Corel DRAW.

3. Personalizacja identyfikatora

Etap ten można rozegrać na dwa sposoby:

Jeśli jesteś posiadaczem pakietu aplikacji Adobe, możesz skorzystać z funkcji oferowanej przez program InDesign, która pozwoli we wskazanym bloku tekstowym personalizować treść na bazie pliku zawierającego rekordy uczestników w formacie CSV. Nie jest to wyjątkowo skomplikowane, ale wymaga dobrej znajomości pakietu Adobe, a przede wszystkim... jego posiadania. Niestety, jest to bardzo kosztowny produkt.

Druga metoda polega na wykorzystaniu gotowego systemu rejestracji uczestników wydarzeń CONREGO z dodatkowym modułem Generator PDF. Dzięki funkcjonalności tego modułu możemy z łatwością przygotować szablon, bazując na projekcie graficznym (punkt 2) i potraktować go jako tło, na którym osadzimy za pomocą interfejsu CONREGO podlegające personalizacji pola danych uczestników. Korzystając z przygotowanego w ten sposób szablonu możemy dla wszystkich uczestników wygenerować wielostronicowe pliki PDF gotowe do druku w drukarni!

Za pomocą CONREGO przygotujesz nie tylko identyfikatory, ale także wejściówki, certyfikaty, dyplomy i inne wymagające personalizacji dokumenty. Dzięki połączeniu modułów Generator PDF i Komunikacja możesz wysłać je wszystkie do uczestników drogą mailową. W tym celu do formatki maila wystarczy dodać odpowiedni tag, który podczas wysyłki automatycznie załączy spersonalizowany plik PDF. Sam widzisz, jakie to proste!

Tomasz Chrościechowski


Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj newsletter CONREGO

Oświadczam, że zapoznałem się z treścią i akceptuję regulamin korzystania z usług newslettera internetowego na stronie conrego.com.pl
Ta strona używa cookies celem gromadzenia danych o użytkownikach w celach marketingowych i obsługi procesów związanych z realizacją zamówień. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję