Blog

20 Styczeń 2016

Korzystna komunikacja w pracy z organizatorem wydarzenia

Powierzono Ci trudne, czasochłonne i męczące zadanie. Twoim celem jest jego bezbłędna realizacja. Bez względu na to, jaką wiedzą, doświadczeniem i narzędziami dysponujesz, nigdy nie zapominaj, że najłatwiej o błąd wtedy, gdy zakładasz, że nic nie zawiedzie. 

Najczęściej przyczyną porażki są błędy w komunikacji. W biegu, jaki towarzyszy codziennej pracy, bardzo często przestajemy zwracać uwagę na jakość wysyłanych komunikatów. Ponadto zazwyczaj z góry przyjmujemy, że:

  • odbiorca rozumie nasz przekaz,
  • rozumiemy odbiorcę, nawet jeśli nie ma co do tego pewności.

Komunikacja jest procesem co najmniej dwustronnym. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że mimo Twoich starań druga strona nie będzie w stanie osiągnąć odpowiedniego poziomu komunikacyjnego, by zagwarantować Wam sukces. Mimo jednak, że nie będziesz kontrolować procesu komunikacji w całości, Twoje starania zredukują liczbę potencjalnych problemów. W zależności od tego, jak będziesz wykorzystywać umiejętności komunikacyjne w pracy z klientem, osiągniesz różne efekty.

Jeśli realizujesz zadanie, idąc ścieżką wyznaczoną przez klienta...

...efektem może być szereg konsekwencji:

  • niekoniecznie dotrzesz do wyznaczonego celu, ponieważ klient może być w błędzie,
  • osiągniesz cel, jednak koszty jego realizacji mogą przewyższać przewidziane zasoby,
  • jeśli „wybuchnie pożar”, to sam będziesz musiał go ugasić, ponieważ to na Tobie spoczywa odpowiedzialność.

Jeżeli osiągasz cel wyznaczony przez klienta, idąc własną ścieżką...

Wybór drogi opartej na własnym doświadczeniu jest niemal gwarantem sukcesu, ponieważ:

  • zredukujesz czas realizacji, nakłady finansowe i ryzyko,
  • klient zaufał Ci, a Ty utwierdzisz go w przekonaniu, że podjął dobrą decyzję.

Studia przypadku

Wyobraź sobie działający system rejestracji, który już dziś zbiera dane uczestników przy pomocy otwartego formularza rejestracyjnego. Uczestnicy wnoszą opłaty, na stronie jest duży ruch, a konferencja ma się odbyć za dwa tygodnie.

Cel: Klient informuje Cię, że w procesie rejestracji chce zaoferować obniżoną cenę uczestnictwa w zależności od liczby uczestników z określonej firmy.

Ścieżka klienta: Klient oczekuje, że do procesu rejestracji zostanie dołączony skrypt, który umożliwia dodawanie wielu osób do pojedynczej rejestracji i w zależności od tego, ile osób się zarejestruje, to cena zostanie obniżona o X%.

Przygotowanie modyfikacji tą metodą wiąże się z koniecznością:

  • wykonania pracy przez programistę i testera (całość zajmie 3-4 dni),
  • uruchomienia klonu wdrożenia, by przeprowadzić test obok działającego systemu.

Ścieżka wykonawcy: Redukcję ceny w zależności od liczby uczestników można osiągnąć na inne sposoby. Dla przykładu w systemie CONREGO wykorzystujemy istniejącą funkcjonalność podziału uczestników na rodzaje. Uczestnikowi udostępniamy selektor wyboru jednej z pięciu opcji rejestracji:
- jeden uczestnik,
- dwóch uczestników,
- trzech uczestników,
- czterech uczestników,
- pięciu uczestników.

Dla każdego z rodzajów uczestnictwa konfigurujemy za pomocą funkcji dostępnych w aplikacji:

  • pojawienie się odpowiedniej liczby zestawów pól: imię, nazwisko, telefon, e-mail dla kolejnych uczestników w grupie,
  • odpowiednią cenę uczestnictwa dla danej liczby uczestników w grupie pomniejszoną o upust.

Modyfikacja przeprowadzona w ten sposób zajmie mniej niż jeden dzień na realizację i testy. Koszty realizacji są trzykrotnie mniejsze, zaś ryzyko porażki praktycznie zerowe.

Znacznie łatwiej i szybciej osiągniesz wyznaczone cele, jeśli uda Ci się wypracować z klientem komunikację opartą na zrozumieniu i zaufaniu. Jest to dużo bardziej satysfakcjonujące i efektywne działanie, niż bierne przytakiwanie klientowi z założenia przecież płacącemu Ci za pracę, której nie realizuje sam.

Tomasz Chrościechowski

Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj newsletter CONREGO

Oświadczam, że zapoznałem się z treścią i akceptuję regulamin korzystania z usług newslettera internetowego na stronie conrego.com.pl
Ta strona używa cookies celem gromadzenia danych o użytkownikach w celach marketingowych i obsługi procesów związanych z realizacją zamówień. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję