Blog

21 Wrzesień 2016

Idealna strona internetowa wydarzenia

Strona internetowa to wizytówka. To właśnie ona może zainteresować lub zniechęcić potencjalnych uczestników Twojego wydarzenia. Zadbaj o to, aby przy jej budowie nie popełnić błędów, a zobaczysz, że okaże się doskonałym narzędziem promocyjnym.

Estetyka i czytelność

Względy estetyczne mają nieocenione znaczenie przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, wygląd strony świadczy o tym, czy organizator jest profesjonalistą. Przestarzały lub nieczytelny szablon błyskawicznie przywołuje skojarzenia z niefachowym albo budżetowym podejściem do sprawy. Pamiętaj przy tym jednak, że estetyka oznacza również spójność z systemem identyfikacji organizatora i/lub konferencji.

Po drugie, wygląd strony to także jej funkcjonalność. Nie każ swoim czytelnikom męczyć oczu podczas wyszukiwania informacji. Koniecznie zadbaj o to, by kolor tekstu odróżniał się od tła (na ciemnym tle jasny tekst i vice versa) i by czcionka była czytelna (podczas jej wyboru warto postawić na minimalizm).

Obrazy, słowa

Internet to medium, w którym lepszą pozycję od tekstu zajmuje obraz. Jeżeli chcesz zbudować stronę, która przyciąga uwagę, absorbuje i nie nudzi, powinieneś nie tylko postawić na wygląd szablonu, ale także wprzęgnąć do działania treści wideo. Dominacja obrazu nie oznacza jednak, że treść została pozbawiona znaczenia. Przeciwnie – jest ona niebagatelnie ważna, chociażby z tego prostego powodu, że pozwala na optymalizację dla wyszukiwarek. Słowa-klucze do pozycjonowania powinny znajdować się w treściach publikowanych na stronie oraz w linkach wewnątrz strony. W ten sposób zapewnisz sobie lepszą widoczność w internecie, a co za tym idzie – więcej odwiedzin. Skoro już o linkach mowa, pamiętaj również o tym, że Twoja strona powinna mieć możliwie jak najprostszy adres. Dzięki temu uczestnicy łatwiej ją zapamiętają i nie będą mieli problemu z jej odszukaniem.

Sortowanie informacji

W internecie liczy się szybkość i konkret. Nie przesadzaj więc z nadmiarem informacji i jednocześnie zadbaj o to, by te najważniejsze były dobrze widoczne. Po wejściu na stronę od razu powinieneś móc znaleźć wyselekcjonowane dane o konferencji: nazwę, datę oraz miejsce, w którym się odbywa.

Prawdopodobnie będziesz także potrzebować podstron. Menu z linkami do nich koniecznie osadź w widocznym miejscu. Pamiętaj także o tym, aby dobrze zaplanować rozłożenie informacji (podział tematyczny i funkcjonalny) w celu uniknięcia zbyt wielu podstron z małą ilością treści.

Zwróć uwagę, że na stronie nie może zabraknąć informacji takich jak:
– odnośnik do rejestracji,
– warunki uczestnictwa (do których może być podlinkowany regulamin),
– program konferencji,
– informacja o organizatorze wraz z danymi kontaktowymi.

Opcjonalnie na swojej stronie możesz zamieścić także: informacje o prelegentach, mapę z lokalizacją konferencji i wydarzeń towarzyszących, licznik pokazujący czas pozostały do rozpoczęcia konferencji i/lub zamknięcia rejestracji, podstronę, na której po zakończeniu konferencji będzie można opublikować galerię oraz ewentualne materiały do pobrania. Wreszcie – stronę konferencji można wykorzystać również do zapisywania się uczestników na newsletter.

Prawidłowe wyświetlanie

Idealna strona to taka, która wyświetla się prawidłowo niezależnie od tego, czego używasz do jej przeglądania. Chodzi więc zarówno o to, aby dostosować ją pod różne przeglądarki internetowe (Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Microsoft Edge etc.), jak i pod różne urządzenia (komputer, tablet, telefon komórkowy). W dzisiejszych czasach to naprawdę niezbędne.

Tomasz Chrościechowski


Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj newsletter CONREGO

Oświadczam, że zapoznałem się z treścią i akceptuję regulamin korzystania z usług newslettera internetowego na stronie conrego.com.pl
Ta strona używa cookies celem gromadzenia danych o użytkownikach w celach marketingowych i obsługi procesów związanych z realizacją zamówień. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję