Serwis - Aktualności

Planujesz na stronie internetowej wydarzenia publikować aktualności lub prowadzić prostego bloga? Moduł Serwis posiada przygotowaną na taką ewentualność sekcję Aktualności.

Aktualności to w praktyce zwykłe podstrony, które nie są uwzględniane w nawigacji dostępnej w ramach serwisu wydarzenia. Dostęp do utworzonych za pomocą sekcji Aktualności możliwy jest na dwa sposoby:

  • za pomocą podstrony zdefiniowanej jako typ treści lista aktualności, która zawierać będzie automatycznie generowaną listę kolejnych aktualności z informacją o dacie publikacji, tytule oraz wstępie (tzw. lead),
  • za pomocą osadzonego w szablonie strony głównej widgetu, którego kod znajduje się w katalogu /application/classes/views/includes/widgets/w-aktualnosci.php, który generuje skróconą listę (np. 3 ostatnie aktualności) osadzoną w jednym z paneli na stronie głównej.

Panel widoczny po przejściu do sekcji zawiera listę aktualności przedstawioną w formie tabelarycznej.

  1. Nad tabelą znajdziesz funkcję umożliwiającą ograniczenie liczby widocznych na pojedynczym ekranie aktualności oraz wyszukiwarkę wpisów za pomocą fraz kluczowych.
  2. Kolumna Data zawiera wybraną przez Ciebie datę publikacji aktualności.
  3. Kolumna Tytuł aktualności zawiera tytuł nadany podczas edycji podstrony z aktualnościami. Wprowadzona nazwa wykorzystywana będzie jako nazwa linku na stronie typu lista aktualności oraz w panelu generowanym na bazie widgetu w-aktualności.php, a także stanowiła będzie nagłówek podstrony z treścią danego wpisu.
  4. Kolumna Język podpowie nam w jakiej wersji językowej będzie widoczny wybrany wpis. Kolejne wersje językowe możesz dodawać za pomocą sekcji Konfiguracja systemu > Tłumaczenia
  5. Kolumna Autor zawiera informację o twórcy ostatniej modyfikacji wpisu.
  6. Kolumna Aktualizacja zawiera datę i godzinę ostatniej modyfikacji wpisu.
  7. Ostatnia kolumna oferuje pięć różnych funkcji dostępnych pod przyciskami:
    - - umożliwia skopiowanie linku relatywnego do wybranego wpisu,
    - - pozwala na przejście do panelu edycji wpisu,
    - - duplikuje wybraną podstronę wpisu i otwiera panel jej edycji,
    - - permanentnie usuwa wybrany wpis,
    - - pozwala na zmianę kolejności wpisu (przeciągnij i upuść) na liście aktualności. Jeśli chcesz, by wszystkie aktualności były ułożone od najnowszej do najstarszej to pamiętaj, by przeciągnąć ostatnio dodany wpis na samą górę listy!
  8. Poniżej tabeli interfejs oferuje dwa przyciski: zielony dodaj nową stronę oraz niebieski Zapisz, który pozwoli Ci na zapisanie zmian kolejności i widoczności stron w obu systemach nawigacji.


Edycja wpisów

Użycie przycisku spowoduje przejście do panelu edycji podstrony wpisu. Interfejs panelu jest wielomodułowy:

Parametry podstawowe

  1. Pole Tytuł umożliwia modyfikację nazwy wpisu.
  2. Pole Adres URL uzupełnij by wprowadzić dla swojego wpisu możliwie najtrafniejsze słowa kluczowe odpowiadające treści i oddziel je krótkimi myślnikami (np. przykladowa-podstrona) ponieważ będą one częścią adresu strony. Właściwie przygotowany adres podstrony znacząco wpłynie na jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.
  3. Checkbox Zewnętrzny URL umożliwia podanie adresu poza strukturą Twojej strony, który zostanie przypisany do zakładki wybranej strony w systemie nawigacji.
  4. Pole Data służy do wyboru daty, która powinna zostać przypisana do wpisu jako umowna data publikacji. UWAGA: Rzeczywisty czas publikacji nie jest zależny od podanej daty. Strona po zakończeniu jej edycji jest publikowana automatycznie!
  5. Selektor Wersja językowa pozwoli Ci określić wersję językową, do której wybrany wpis ma zostać przypisany.
  6. Selektor Szablon oferuje wybór szablonów dla Twojego wpisu.
    UWAGA: w obecnej wersji systemu szablony dzielą się na dwa typy: wpływające na wygląd podstron z wybranym Rodzajem treści strona i podstrona oraz strona główna. Szablony dostępne są w plikach /application/classes/views/art_page_X.php, gdzie X oznacza nazwę wersji szablonu.
  7. Pole tekstowe Skrót treści (lead) umożliwia wprowadzenie treści skróconej wpisu (widocznego na liście aktualności i w treści generowanej przez widget w-aktualności.php.
  8. Pole tekstowe Frazy kluczowe umożliwiają wprowadzenie listy słów kluczowych niegdyś wykorzystywanych w wyszukiwarkach (ponoć nie ma to już większego wpływu na pozycjonowanie strony).
  9. Przycisk Elementy dodatkowe otworzy osobne okno (tzw. modal), który zawiera listę paneli i banerów, które możesz aktywować dla wybranego wpisu. Interfejs panelu umożliwia manipulowanie widocznością i kolejnością elementów obecnych na wybranej podstronie. Panele i banery tworzymy w osobnej sekcji. Ponad to w modalu Elementów dodatkowych za pomocą selektora Pozycja programu wydarzenia można aktywować na wybranej podstronie widoczność programu wydarzenia i określić jego pozycję względem treści. Program wydarzenia tworzymy w osobnej sekcji
  10. Przycisk panel listy opisowej oferuje mechanizm tworzenia listy zbudowanej z rozwijanych paneli, który opiszemy w dalszej części tej sekcji dokumentacji.
  11. Przycisk panel galerii pozwoli Ci na dodanie do treści strony galerii grafik, które zostaną osadzone pod treścią podstrony. Mechanizm budowania galerii znajdziesz w dalszej części tej sekcji dokumentacji.
  12. Przycisk Zapisz utrwali wszystkie zmiany wprowadzone w parametrach i treści wpisu oraz opublikuje nowo utworzony wpis. 
  13. Dzięki przyciskowi Zapisz i zamknij po wykonanym zapisie wpisu zostaniesz przekierowany na listę wszystkich aktualności.
  14. Największą część interfejsu stanowi edytor treści oparty o popularną bibliotekę TinyMCE. Edytor umożliwia modyfikację treści w trybie wizualnym oraz wykorzystanie czystego kodu HTML.
  15. Pod panelem edytora znajdziesz funkcję opisaną jako Tło strony / Parallax, która umożliwia wysyłkę na serwer grafiki tła statycznego (lub parallaxy jeśli jest ona częścią szablonu podstrony) wybranej podstrony.


Panel listy opisowej (tzw. accordion)

Dodanie do wybranej podstrony listy opisowej odbywa się za pomocą przycisku: panel listy opisowej (pokaż / ukryj). Panel edycji listy, który pojawi się w dolnej części ekranu udostępni następującą funkcjonalność:

  1. Pole Nagłówek, dzięki któremu wprowadzisz nazwę kolejnej pozycji na rozwijanej liście.
  2. Pole Treść, którego zwartość pojawi się jako rozwinięcie nagłówka.
  3. Funkcja umożliwiająca wysłanie zdjęcia ilustrującego opis wybranej pozycji listy.
  4. Ikona , która umożliwi Ci usunięcie grafiki lub całej pozycji z listy.
  5. Ikona , służąca zmianie pozycji na liście (metodą przeciągnij - upuść).
  6. Przycisk dodaj wpis umożliwia dodanie kolejnego punktu do listy rozwijanej.
  7. Przycisk Zapisz, który utrwali wszystkie zmiany wprowadzone w liście rozwijanej oraz edytowanej stronie.

Galeria

Dodanie do wybranej podstrony galerii odbywa się za pomocą przycisku: panel galerii (pokaż / ukryj). Panel edycji galerii, który pojawi się w dolnej części ekranu udostępni następującą funkcjonalność:

    1. Pole Opis umożliwiające dodanie opisu do każdej z grafik w galerii (opis widoczny jest po kliknięciu na zdjęcie, które pojawi się w okienku typu lightbox).
    2. Funkcja umożliwiająca wysłanie zdjęcia w celu dodania go do galerii.
    3. Ikona , służąca zmianie pozycji wybranego zdjęcia w galerii (metodą przeciągnij - upuść).
    4. Ikona , która umożliwi Ci usunięcie wybranej pozycji z galerii.
    5. Przycisk dodaj zdjęcie umożliwia dodanie kolejnej pozycji w galerii.
    6. Przycisk Zapisz, który utrwali wszystkie zmiany wprowadzone w galerii oraz na edytowanej stronie.

Dokumentacja (aktualna dla v4.40)

Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj newsletter CONREGO

Oświadczam, że zapoznałem się z treścią i akceptuję regulamin korzystania z usług newslettera internetowego na stronie conrego.com.pl
Ta strona używa cookies celem gromadzenia danych o użytkownikach w celach marketingowych i obsługi procesów związanych z realizacją zamówień. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję