Rejestracja - Etap II: Agenda

Sekcja Etap II: Agenda umożliwia budowę agendy wydarzeń, na które może zapisać się uczestnik w trakcie drugiego etapu procesu rejestracji.

Etap agendy jest opcjonalny. Jeśli w zaplanowanym przez Ciebie procesie rejestracji nie chcesz udostępniać uczestnikom żadnych punktów programu do wyboru to pamiętaj, że cały etap możesz wyłączyć w sekcji Konfiguracja systemu > Konfiguracja agendy. W tej samej sekcji możesz także wybrać te opcje agendy, na które każdy rejestrujący się uczestnik zostanie zapisany automatycznie.

Edycja nagłówka etapu

Pracę rozpoczynamy od wprowadzenia w panelu Treść etapu tekstu nagłówka i opisu etapu, który pojawia się nad listą punktów programu. W polu Nagłówek etapu wprowadź tytuł podstrony dla tego kroku rejestracji, zaś w polu Opis etapu opisz wszelkie użyteczne dla uczestnika wskazówki.



Budowa agendy

Zanim przystąpisz do modyfikacji agendy wiedz, że podstawowym jej elementem jest sekcja. Może nią być:
- dzień, w którym odbywa się wydarzenie,
- ścieżka tematyczna w ramach wydarzenia,
- miesiąc kalendarzowy, w którym chcesz udostępnić szereg wydarzeń w różnych terminach.

Sekcje umożliwiają odpowiadający realiom wydarzenia podział organizacyjny punktów programu Twojego wydarzenia.

PAMIĘTAJ, ŻE...
przypisanych do wybranej sekcji punktów programu nie można przenosić pomiędzy sekcjami. Możesz jednak zmieniać kolejność sekcji względem siebie oraz punktów programu w obrębie jednej sekcji.
  1. Obszar każdej sekcji wyróżniony jest ciemniejszym odcieniem szarości, niż pozostała część interfejsu.
  2. Pole Nazwa sekcji programu wydarzeń umożliwia wprowadzenie nagłówka sekcji w każdej z dostępnych dla Twojego wdrożenia wersji językowych.
  3. Dzięki wartościom w polach Sekcja jest widoczna od - do możesz wprowadzić odpowiednie daty graniczne widoczności wybranej sekcji. Jeśli pola pozostawisz puste, to sekcja będzie widoczna bezterminowo, w przeciwnym wypadku sekcja zostanie automatycznie ukryta poza określonym terminem. Jest to przydatne w sytuacji, gdzie prowadzisz rejestrację na np. 10 szkoleń równolegle i chcesz uniknąć pokazywania w agendzie wydarzeń, które się już odbyły.
  4. Każdy nagłówek sekcji oraz punktu programu zawiera ikony pełniące funkcje:
    - ukryj sekcję lub punkt programu dla wybranych rodzajów uczestnictwa,
    - pokaż/ukryj pola do wprowadzenia tłumaczeń dla dodatkowych wersji językowych (ikona dostępna tylko, gdy dla wdrożenia konfigurujesz więcej niż jedną wersję językową),
    - kliknij, przeciągnij i upuść sekcję lub punkt programu, by zmienić jego kolejność wyświetlania,
    - usuń sekcję lub punkt programu.
  5. Pole Nazwa punktu programu umożliwia edycję etykiety kolejnych pozycji w agendzie.
  6. Zawartość pola Opis punktu programu pojawi się, gdy uczestnik kliknie przycisk czytaj więcej przy wybranym punkcie agendy. Jeśli to pole pozostawisz puste to przycisk nie zostanie dodany dla danego punktu programu.
  7. Grupa pól opisanych jako Przedział czasu pozwala na przypisanie terminu i godzin trwania wybranego punktu agendy. Jeśli pozostawisz te pola puste, system nie wyświetli daty i/lub godziny dla wybranego punktu.
  8. Do każdego punktu programu możesz przypisać Obiekt. Przypisanie obiektu pozwala nałożyć na dany punkt agendy limit ilościowy osób, które będą mogły do wybrać. Obiekty możesz definiować w sekcji Konfiguracja systemu > Konfiguracja eventu w panelu Obiekty i sale konferencyjne.
  9. Za pomocą selektora Styl możesz przypisać do punktu agendy predefiniowany styl wizualny (klasę CSS), by wyróżnić go od pozostałych lub po prostu ukryć.
  10. Przycisk Prelegenci otworzy okno (tzw. modal) z listą prelegentów, którzy zostaną przypisani dla wybranego punktu agendy. Prelegentów można dodawać w sekcji Konfiguracja systemu > Konfiguracja eventu w panelu Prelegenci.
  11. Przycisk dodaj nowy punkt programu doda na końcu bieżącej sekcji nowy punkt agendy.
  12. Przycisk dodaj nową sekcję wstawi na końcu agendy nową sekcję.


CENNIK W AGENDZIE
Ponieważ nie każda rejestracja jest płatna, a stawki za poszczególne opcje w przypadku rejestracji płatnej mogą być bardzo zróżnicowane, to budowa cennika dla pozycji w Twojej agendzie dostępna jest innej sekcji panelu administracyjnego. Jeśli chcesz skonfigurować cennik, to po przygotowaniu całej agendy przejdź do sekcji Płatności > Cennik uczestnictwa i usług.


v4.30+ Reguły wzajemnego blokowania punktów agendy

Organizując wydarzenie i przygotowując proces rejestracji możesz napotkać na sytuację, w której udostępnione w agendzie dla uczestników punkty programu będą odbywały się równolegle w czasie. Dla przykładu, wyobraź sobie, że udostępniamy dwie ścieżki tematczne, które zawierają po cztery równoległe wykłady. W takiej sytuacji musimy zadbać o to, by system nie pozwolił uczestnikom na wybór równoległych punktów programu, ponieważ wprowadzi to ogromny chaos, a dane kolejkcjonowane w systemie będą przekłamane.

Z pomocą przychodzi dodana w wersji 4.30 funkcja, która umożliwia konfiguracje reguł wzajemnego blokowania punktów agendy. Blokowanie dosłownie polega na tym, że jeśli uczestnik wybierze punkt A to odbywający się w tym samym czasie punkt B pozostanie zablokowany i odwrotnie.

Stworzenie nowej reguły wymaga podania listy numerów ID punktów agendy po przecinku. Każda reguła wymusza by zawarte w niej punkty agendy były wzajemnie blokowane, dzięki czemu uczestnicy nie będą mogli wybrać więcej, niż jednego punktu dodanego dla wybranej reguły.

Za pomocą przycisku Dodaj regułę dodasz kolejne wiersze reguł, które później uzupełnisz numerami ID punktów agendy.

Numer ID punktu agendy możesz podpatrzeć w sekcji Sekcje i punkty programu wydarzeń. Przy każdym z punktów widnieje etykieta brzmiąca: Nazwa punktu programu (id: ...). Wartość podana w nawiasie to właśnie numer ID.

Dokumentacja (aktualna dla v4.40)

Bądź na bieżąco z nowościami i subskrybuj newsletter CONREGO

Oświadczam, że zapoznałem się z treścią i akceptuję regulamin korzystania z usług newslettera internetowego na stronie conrego.com.pl
Ta strona używa cookies celem gromadzenia danych o użytkownikach w celach marketingowych i obsługi procesów związanych z realizacją zamówień. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję